21 apr. 2013

Pescuitul Crapului Primavara

Pescuitul la crap primavara nu este mai usor ca in celelalte anotimpuri,dar poate sa fie un succes total sau un esec.
Sunt putini care povestesc esecul lor la pescuit,majoritatea prefera sa povesteasca ca si in viata de zi cu zi reusitele si nu esecurile,chiar daca au fost marcati de ele incearca sa le dea uitarii...dar ca si in viata trebuie sa intelegem unde am gresit si sa luptam pentru reusitele noastre.
Primavara trebuie interpretata bine studiata la temperatura apei si schimbarile de clima ceea ce influenteaza mult comportamentul pestelui.
Anul acesta 2013 se organizeaza din nou iesirea de primavara dar clima este total diversa de anul trecut...din pacate eu trebuia sa-mi planific concediul cu cateva luni inainte si este greu sa duci o lupta impotriva timpului...la sfarsitul lui martie erau inca temperaturi de 0-2°C dimineata si pestele are un comportament de iarna ploile asa zise de primavara in primele zile de aprilie incepuse dar totul era ca iarna...
In data de 5 aprilie incepe aventura noastra de primavara se cauta locurile care ar putea fi sursa de caldura pt pesti (lemne,pietre mari pt zilele cu soare) si stim ca urmeaza sa ducem o lupta grea ,temperatura apei este prea mica pt aceasta perioada a anului.
Zilele trec si noi ducem o lupta contra cronometru cu peisaje si temperaturi de iarna pentru Italia.
In fiecare zi se iese in barca pentru a vedea schimbarile fundului care este inca acoperit de asa zisa matasea broastei un alt semn rau pt noi.
Prima saptamana a trecut cu frig si ploi care m-au tinut mai mult in cort iar prietenul meu Litvinenco Luigino ducand o lupta mult mai grea ...ziua trebuia sa se duca la munca si seara se intorcea pe balta dar cand este prea multa pasiune totul devine un joc ...
Dupa prima saptamana se fac si primele raze de soare si in urmatoarele zile temperatura apei ajunge la 14°C ziua si 10-11°C noaptea dar nici asta din pacate nu schimba cu nimic situatia noastra.
Luam legatura cu ceilalti pescari de pe lac si ei sunt in aceeasi situatie pestele este inactiv si in aceste situatii ramane blocat cum se spune intre ape unde are loc fenomenul de termoclima asteptand o temperatura adecvata si primele ploi calde care face sa schimbe temperatura in substraturi.
Si cum am inceput povestea partida noastra s-a incheiat intr-un esec total dar am avut parte de o alta lectie de la mama natura.
Lacul ramane monitorizat de mine si dupa o saptamana de cand am plecat temperatura apei a crescut si primele ploi asa zise de primavara au inceput...pestele incepe sa manance regulat dar din pacate prea tarziu pt noi.
In schimb ca de fiecare data am ramas cu o amintire mai mult decat placuta , zilele petrecute cu prietenul meu Litvinenco Luigino ne raman in minte si fiecare esec sau reusita este un atu in plus pentru partida viitoare.
Acum nu ne ramane decat sa studiem comportamentul pestilor,sa pescuim si ca si in viata trebuie sa fii la momentul potrivit ...in locul potrivit...
In aceasta partida am folosit un mix de la firma Select Baits si am ramas frumos impresionat de compozitia lui.Nu vreau sa fac publicitate dar sunt sigur ca va da rezultate si in acest an va fi testat in toate situatiile climatice si sunt convins ca va da rezultate .Cand gust o bila sau un mix si-mi place mie stiu ca si crapului ii va place ...
Pe curand,al vostru Carpdetektiv!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu